fredag 16 maj 2008

Fredag - Murphy Rulez

Såklart blev det inte som jag väntade mig...

Murphy var framme och såg till att det blev som jag befarade. Inledande uppgång med avmattning framåt stängning - raka motsatsen till hur det har gått hela veckan. Helt fel att sitta på Xact Bear...

Kunde dock köpa på mig fler Bear-andelar mitt på dagen som hjälpte till att lyfta depån, så förlusten blev inte så stor, -2,54%.

Med facit på hand är det nog säkrare att ligga likvid under dagens inledning och utnyttja återhämtning eller avmattning under börsdagens senare skede till sin fördel. Annars sitter man pyrt till om man sitter med fel innehav initialt.
Under gångna veckan har det dock varit övervägande morgon-Bear och eftermiddags-Bull som gett störst avkastning.

Avkastning senaste månaden +5,4%.

Inga kommentarer: